سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نمایاند ، و آن که راز سختى خویش بر هر کس گشود ، خویشتن را خوار نمود . و آن که زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بینداخت . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :33
بازدید دیروز :14
کل بازدید :49428
تعداد کل یاداشته ها : 114
103/2/16
11:18 ع

چه خوب بود مخارجی که صرف عمره های دوباره و سه باره و چند باره زاهدان بوالهوس سطحی نگر و غیرمتعهد و یا دلخوشان برنده شدن در مسابقات و جایزه ها و قرعه کشی ها  می شود صرف کمک مادّی و معنوی و تبلیغاتی به انقلابیون جان برکف و مخلص و حزب الّاهی ی داخلی و خارجی ی رژیم خاءن و فاسد و ضد اسلام عربستان سعودی که در وضعیت کنونی همراه سردمداران منافق رژیم ضدّ عدالت ترکیه حتی در طرفداری از اسراییل غاصب جنایتکار و ضدیت با اسلام پیش قراول آمریکا و کشورهای جنایتکار غربی شده است بشود ، تا هرچه زودتر این کشور زرخیز و سرمایه دار و کانون وحدت اسلامی و دارای گنج معنوی و روحانی مکّه ی معظمه از شرّ شاهان و حکمرانان خودکامه ، فاسد و تن پرور و خوش گذران و بی دین و ایمان و بو نبرده از انسانیت و اسلامیت نجات پیدا کند که آنوقت اگر سالی صدبار هم به زیارت کعبه مشرف شویم بدون اینکه به شیطان کمک کنیم خانه ی خدا را زیارت کرده ایم

به امید آنروز  


  
  

اخراج ترکیه و عربستان از سازمان کشورهای غیر متعهد           

در وضعیت فعلی که قرارست کنفرانس کشورهای غیر متعهد در ایران برگزار شود باید فرصت را غنیمت شمرده مروری به کارنامه چند ساله آن نموده و نقاط منفی و مثبت آن را بررسی کرده و به علت آن پی ببریم .و به خاطر تقویت نقاط مثبت سعی کنیم عواملی را که باعث سستی و تزلزل فعالیتهای سازمان شده است کشف کرده مدبرانه به کمک اعضای بی طرف سازمان برطرف سازیم و برای این کار باید ابتدا دوستان و دشمنان واقعی سازمان را شناسایی کنیم و برای این شناسایی باید بدانیم منظور از تأسیس سازمان چه بوده است و با منافع چه کسانی برخورد دارد لذا اولاً باید بدانیم کشورهایی که سازمان در برابر آنها تأسیس شده بیکار ننشسته  در کمین ضربه زدن به سازمان هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و اگر هم مستقیماً نتوانند و یا روی مصلحت اندیشی نخواهند ضربه خود را وارد کنند عواملی نفوذی را در سازمان وارد می کنند که به عنوان عضو ویا مسؤل یک قسمت از سازمان در پیشرفت کار سازمان اخلال ایجاد کنند .و ایشان با کار شکنی و ایجاد تفرقه و بهانه هایی بی سر و ته نگذارند سازمان به اهداف خورد برسد  .و خیلی ساده لوحانه است که امید داشته باشیم با عضویت افراد خاین بتوانیم کار مثبتی انجام دهیم . پس در این صورت اولین قدم برای داشتن سازمانی مقتدر و واقعاً غیر متعهد در برابر امپریالست باید اعضای ناباب و وابسته به امپرایالیست و صهیونیستی را پس از رو کردن پرونده وابستگی شان    به هر قیمت شده کنار گذاشته و ثانیاً از اعضای مستقل پیمانی دوباره جهت همکاری و همبستگی گرفته شود و به مرور زمان به یک سازمان بین المللی سیاسی اجرایی تبدیل گردد.                                                              

با توجه به مطالب فوق در وضعیت فعلی که کشورهای تر کیه ، عربستان و قطر علناً با پشتیبانی از برنامه های امپریالیست آمریکا در برابر سوریه وابستگی ی کامل خود را به آمریکا به رخ جهانیان می کشند .سازمان غیر متعهد ها هم به خاطر حفظ حیثیت خود و هم به خاطر کارشکنی چنین اعضایی باید آنها را از خود طرد نماید که  در چنین موقعیتی این ایران است که باید در این مورد رسالت خود را انجام دهد و با رو کردن پرونده ی کشورهای دستنشانده زمینه طرد آنها را از سازمان فراهم نماید.                                                                            

                                                 باید به عرض برسانم اینجانب به عنوان وظیفه خواستم در این مورد اشاره ای داشته باشم وگرنه پیاده کردن این سیاست در سازمان احتیاج به ریزه کاریهایی دارد که از عهده هرکس ساخته نیست و باید خیلی محتاطانه و سیاستمدارانه و در جاهای لازم جسورانه انجام شود                                  .     

                                                                                                          


  
  

تبلیغات جاهلانه به نفع دشمن                       

بسیاری اوقات دیده می شود که سیمای جمهوری ی اسلامی ایران به نفع تروریستهای داخل سوریه اخباری داغ و دروغین از قول خبرگزاریهای خارجی و یا خبرگزاریهای فارسی مزدور دشمن را به صورت عادی و بدون هیچگونه تکذیب و یا خبر مخالف آن و بدون هیچونه تفسیر و تعبیری پخش می کند . که این کار جاهلانه اولاً باعث تقویت روحیه دشمن می شود . وثانیاً اگر دوستی هم خبر مخلف آن را در برنامه ی اخبار سرتاسری نشنود امکان دارد باور کرده اعصابش متشنج شود .                                                     

مثل اینکه متأسفانه یک راهنما و کنترل چی روانشناس هم در صدا وسیما وجود ندارد که بفهماند این کار غلطی است و هر مجری نباید خودسرانه و بدون در نظر گرفتن عواقب روانشناسانه و جامعه شناختی آن هر مطلبی را خواست در وسط برنامه ها پخش کند . چه بسا پخش یک خبر دروغ باعث اتفاق افتادن فجایعی جبران ناپذیر شود که از نظر خدا و مردم نابخشودنی باشد .  


  
  

انتقاد به ترتیب افطاری افراطی و کلیشه ای                  

در یک مراسم افطاری در شب تولد امام حسن مجتبی علیه السلام در زیارتگاه یکی از امام زاده ها پس از برگزاری نماز جماعت سفره پذیرایی پهن شد . در حالی که روزه داران تشنه از هوای گرم تابستان پس از حدود شانزده ساعت خودداری ازصرف هرنوع نوشیدنی منتظر یک لیوان چایی برای تر کردن گلویشان بودند تا قبل از غذا رفع عطش کنند . بر خلاف انتظار دیس هایی که هر کدام حاوی سبزی ، پنیر ، و دوعدد خرما و دوعدد بامیه بودند همره با نان به هر نفریکی داده شد و با آنکه خیلی ها به نیاوردن چای اعتراض داشتند تا آخرین دیس سبزی پخش نشد از چای خبری نبود و چون به هر نفر یک دیس جداگانه نان و پنیر و سبزی داده بودند بعضی ها مثل من فکر کردند غذای دیگری در کار نیست لذا از نان و پنیر و سبزی  خودشان را تا مرز سیری خوراندند . داشت دیس های سبزی با نانها تمام می شد که هم زمان شروع به آوردن چای و پخش حلیم کردند که نوشیدن چایی داغ همراه با حلیم برای امثال من جز ترش کردن نصیبی نداشت وعلاه بر آن اگر امثال من می دانستیم حلیمی در کار است مجبور نبودیم از نان و سبزی که زیاد با وضع مزاجی مان سازگار نبود به قصد سیری بخوریم .برای مزه دار کرددن حلیم هم  فقط شکر آوردند و چون امثال من هم حلیم را با شکر اصلاً دوست  ندارند و هم اگر ناچار به خوردن آن شوند ، ترش می کنند لذا تقاضای نمک کردم . پس از چند دفعه تقاضا مسؤلان پخش گفتند نمک نداریم و خیالمان راحت شد که مجبوریم یا حلیم نخوریم با آن را با شکر بخوریم .پس از آنکه حلیم بی نمک را هم با اطمینان به اینکه دیگر غذایی در کار نیست به زور باقیمانده پنیر که کمی شور بود خوردم والبته اصلاً به دلم نچسبید .ناگاه دیدم دارند غذای اصلی را که برنج با خورشت قیمه بود می آوردند . از این نحوه پذیرایی کلافه شده بودم و با آنکه نسبتاً سیر شده بودم .چون خورشت قیمه از غذاهای دوست داشتنی من بود نتوانستم از خوردن آن خودداری کنم و نیز به خیال اینکه دهن بی مزه ام از خوردن حلیم بی مزه به مزه بیاید شروع به خوردن کردم . امّا متاسفانه برنج و خورشتی که کاملاً ماهرانه پخته شده بود و از نظر آشپزی هیچ ایرادی نداشت ، کم نمک بود که باز به تقاضای نمک من و کسان دیگر کسی اعتنایی نکرد . و مجبور شدیم شروع به خوردن برنج بی نمک کنیم  که البته من توانستم از نظر حجمی فقط به اندازه خورشت از برنجم استفاده کنم و بیش از دوسوم آن به علت سیرشدن قبلی در ظرف باقی ماند . بعد از پخش برنج نیز شروع به پخش دوغ پاستوریزه کردند که باز مایه ی خوشحالی شد . ولی متأسفانه گرمای دوغ هم درست با درجه گرمی هوا یکی بود و ترشی آن نیز مزید برعّلت شد.       

با مشاهده پذیرایی هایی اینچنینی من که متعجب می شوم و از فلسفه ی آن سر درنمی آورم.و از خود می پرسم اگر برای خداست چرا باید چنین باشد .

 با آنکه تعداد زیادی کلی زحمت می کشند و هزینه های زیادی صرف آن می شود آنچه که از همه مهمتر است و رضایت خدا و خلق ناشی از آن می شود و آن پرهیز از اسراف و گوارا و مفید بودن آن است در نظر گرفته نمی شود . اگر در این مجالس به جای سه رقم غذای مختلف و دارای عیب و ایراد فقط یک رقم بدون عیب و ایراد پخش شود خیلی ثمر بخش تر خواهد بود و همه با رضایت از مجلس بیرون می روند . هیچ کس در یک مجلس مذهبی و دوستانه از نبودن غذاهای پر هزینه و اشرافی ناراحت نمی شود ولی از بد پذیرای شدن همه ناراحت می شوند . چه بسا یک نان و پنیر و سبزی ی ساده اگر نانش خمیر و پنیرش فاسد و سبزی اش کهنه و پژمرده نباشد از یک چلو مرغ که مرغش چرب و برنجش خمیر و نوشابه اش گرم باشد بیشتر باعث رضایت مردم شود .                                                                               

 

                      

 

  


  
  

شورای امنیّت ! نفرین به تو نفرین      

    ای شوم بد نیّت ! نفرین به تو نفرین

اعضای تو اغلب ، خود عامل جرمند 

       یا عاملی کامل ، یا شامل جرمند

یا بهر آمریکا ، یک حامل جرمند 

       تا سود اوگردد ، در هر کجا تأمین

شورای امنیّت ! نفرین به تو نفرین      

 ای شوم بدنیّت ! نفرین به تو نفرین

ای دسمسک گشته ،در دست آمریکا  

    ای نوکر پست و، دربست آمریکا

شرمت کجا رفته است؟ ای مست آمریکا 

   کاین گونه در جرمش ، داری سر تحسین

شورای امنّیت !نفرین به تو نفرین  

    ای شوم بدنیّت! نفرین به تو نفرین

نفرین به تو نفرین ،ای خاین خاطی   

   کاین گونه در هرجا ،خودرا کنی قاطی

گه می کنی قیچی ،گه نیز خیاطی

     آنسان که آمریکا ، بر تو کند تلقین

شورای امنّیت ! نفرین به تو نفرین  

    ای شوم بدنیّت! نفرین به تو نفرین

پس تخته کن در را ، ای سازمان ننگ 

     چون خُلق و خوی خلق ، گشت ازوجودت تنگ

با لاف امنیّت ، دیگر مزن نیرنگ  

    بر مردم دنیا ،ای شوم زشت آیین

شورای امنیّت نفرین به تو نفرین 

     ای شوم بدنیّت نفرین به تو نفرین

«آبی » چو دلخورشد، از مکرو جور تو

     دیگر نبندد دل ، هرگز به شور تو

او از خدا خواهد ، پایان دور تو  

    تا پرچمت آید ، از سردرت پایین

شورای امنیّّت !نفرین به تو نفرین 

     ای شوم بدنیّت ! نفرین به تو نفرین

 


  
  
<      1   2   3      >