سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند که در روزگار خلافت عمر بن خطاب از زیور کعبه و فراوانى آن نزد وى سخن رفت ، گروهى گفتند اگر آن را به فروش رسانى و به بهایش سپاه مسلمانان را آماده گردانى ثوابش بیشتر است . کعبه را چه نیاز به زیور است ؟ عمر قصد چنین کار کرد و از امیر المؤمنین پرسید ، فرمود : ] [ قرآن بر پیامبر ( ص ) نازل گردید و مالها چهار قسم بود : مالهاى مسلمانان که آن را به سهم هر یک میان میراث بران قسمت نمود . و غنیمت جنگى که آن را بر مستحقانش توزیع فرمود . و خمس که آن را در جایى که باید نهاد . و صدقات که خدا آن را در مصرفهاى معین قرار داد . در آن روز کعبه زیور داشت و خدا آن را بدان حال که بود گذاشت . آن را از روى فراموشى رها ننمود و جایش بر خدا پوشیده نبود . تو نیز آن را در جایى بنه که خدا و پیامبر او مقرر فرمود . [ عمر گفت اگر تو نبودى رسوا مى‏شدیم و زیور را به حال خود گذارد . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :11
کل بازدید :49608
تعداد کل یاداشته ها : 114
103/2/29
11:50 ع

اخراج ترکیه و عربستان از سازمان کشورهای غیر متعهد           

در وضعیت فعلی که قرارست کنفرانس کشورهای غیر متعهد در ایران برگزار شود باید فرصت را غنیمت شمرده مروری به کارنامه چند ساله آن نموده و نقاط منفی و مثبت آن را بررسی کرده و به علت آن پی ببریم .و به خاطر تقویت نقاط مثبت سعی کنیم عواملی را که باعث سستی و تزلزل فعالیتهای سازمان شده است کشف کرده مدبرانه به کمک اعضای بی طرف سازمان برطرف سازیم و برای این کار باید ابتدا دوستان و دشمنان واقعی سازمان را شناسایی کنیم و برای این شناسایی باید بدانیم منظور از تأسیس سازمان چه بوده است و با منافع چه کسانی برخورد دارد لذا اولاً باید بدانیم کشورهایی که سازمان در برابر آنها تأسیس شده بیکار ننشسته  در کمین ضربه زدن به سازمان هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و اگر هم مستقیماً نتوانند و یا روی مصلحت اندیشی نخواهند ضربه خود را وارد کنند عواملی نفوذی را در سازمان وارد می کنند که به عنوان عضو ویا مسؤل یک قسمت از سازمان در پیشرفت کار سازمان اخلال ایجاد کنند .و ایشان با کار شکنی و ایجاد تفرقه و بهانه هایی بی سر و ته نگذارند سازمان به اهداف خورد برسد  .و خیلی ساده لوحانه است که امید داشته باشیم با عضویت افراد خاین بتوانیم کار مثبتی انجام دهیم . پس در این صورت اولین قدم برای داشتن سازمانی مقتدر و واقعاً غیر متعهد در برابر امپریالست باید اعضای ناباب و وابسته به امپرایالیست و صهیونیستی را پس از رو کردن پرونده وابستگی شان    به هر قیمت شده کنار گذاشته و ثانیاً از اعضای مستقل پیمانی دوباره جهت همکاری و همبستگی گرفته شود و به مرور زمان به یک سازمان بین المللی سیاسی اجرایی تبدیل گردد.                                                              

با توجه به مطالب فوق در وضعیت فعلی که کشورهای تر کیه ، عربستان و قطر علناً با پشتیبانی از برنامه های امپریالیست آمریکا در برابر سوریه وابستگی ی کامل خود را به آمریکا به رخ جهانیان می کشند .سازمان غیر متعهد ها هم به خاطر حفظ حیثیت خود و هم به خاطر کارشکنی چنین اعضایی باید آنها را از خود طرد نماید که  در چنین موقعیتی این ایران است که باید در این مورد رسالت خود را انجام دهد و با رو کردن پرونده ی کشورهای دستنشانده زمینه طرد آنها را از سازمان فراهم نماید.                                                                            

                                                 باید به عرض برسانم اینجانب به عنوان وظیفه خواستم در این مورد اشاره ای داشته باشم وگرنه پیاده کردن این سیاست در سازمان احتیاج به ریزه کاریهایی دارد که از عهده هرکس ساخته نیست و باید خیلی محتاطانه و سیاستمدارانه و در جاهای لازم جسورانه انجام شود                                  .