سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نابخرد نادان، دانش و دانشوران را سبک نمی شمرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :7
کل بازدید :49483
تعداد کل یاداشته ها : 114
103/2/21
5:31 ع

اگر کمی کنجکاوانه ،هشیارانه و حسابگرانه به طرز اتنخابات ریاست جمهوری ی مصر و مراحل و طریقه ی انتخاب شدن مسری به ریاست جمهوری که قبلاً در همین وبلاگ بیان کرده ام دقت شود ،مشخص می شود مرسی کسی نیست که بتوان به او اطمینان کرد .و حتی برای گروه اخوان المسلمین هم نمی تواند کاملاً مورد اطمینان باشد چون او دومین کاندید ایشان بوده است  و پس از آن هم که انتخاب شد با همه ی رفت و آمدی که کارشناسان آمریکا در مصر داشتند به راحتی مهره های رده بالای ارتشی رژیم سابق را کنار گذاشت و بدون دغدغه از تمرد ارتش به ایران آمد و آن سخنرانی فضاحت بار را علیه سوریه ایراد کرد و برای خالی نبودن عریضه   علیه اسراییل هم مطالبی کلیشه ای با صدایی بلند بیان کرد تا مثل چند ماه پیش اردوغان با آن شعارهای احساس برانگیزش جسی انقلابی به خودش بگیرد تا بتواند ضرباتی انقلابی به جبه ی مقاومت واقعی علیه اسراییل بزند . وعلاوه   براین دلایل زیر نیز حاکی برین مدعاست :                                         

  1- پس از پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری مصر اولین سفرش به عربستان بود.                                                                           

 2- در سفر به ترکیه هماهنگی کاملش را با برنامه های اردوغان اعلام کرد.    3- در موقعیتی که چین و روسیه از حق وتو به نفع سوریه استفاده کرده بودند در سخنرانی در ایران بیشترین اعتراضش به استفاده از حق وتو در شورای امنیت بود.                                                                               

4- افشای مکالمه ی تلفنی اش در روزنامه های مصری با رهبران اسراییل که باعث آبروریزی اش در دنیا شد .                                                   

5- پیشنهاد دخالت دولتهایی که بیشترین سهم را در آشوبهای داخل سوریه دارند به عنوان میانجی بین دولت و مخالفان داخلی سوریه .                           

6- ادامه ی رابطه حسنه با آمریکا وحتی اعلام رسمی آن و مسایلی دیگر .          . با همه ی اینها مایه ی شگفتی است در اخبار صدا و سیمای ایران تا دو سه روز پیش در برابر مخالفان مسری چنان از قانون پیشنهادی ی به ظاهر اسلامی ی مرسی پشتیبانی می کرد و مخالفانش را به باد انتقاد می گرفت که گویی رهبری فرشته خو می خواهد به اوضاع مصر سروسامان بدهد و همه ی مخالفانش شیطانهایی هستند که مانع کارش می شوند . که با مطابی که ناخوداگاه یکی از مصاحبه شوندگان موافق رییس جمهور در برابر  دوربین گفت : «هرچند اهداف انقلاب در این دوسال محقق نشده است ولی نباید آشوب راه انداخت» ولی نگفت پس چگونه باید جلوی خودکامگیهای مسری را گرفت تا مصر را به عربسانی دیگر تبدیل نکند که هم ادعای اسلامی و آن هم اسلام افراطی ی القاعده ای داشته باشد و هم مخالف جبهه مقاومت بر ضد اسراییل باشد . و نیز در آخر اخبار باز مجری اعلام کرد که بعضی از گروههای اسلامی مخالف با مرسی حاضر شده اند با او وارد مذاکره شوند . که این حکایت از این دارد که همه ی مخالفانش ضد دین و سکولار نیستند و متأسفانه مجریان سطحی نگر صدا و سیما بی جهت به آنها تهمت می زنند .                 در خاتمه باید از رییس جمهور مصر پرسید که پشتیبانی از جنایات نظامی ترکیه و عربستان علیه دولت سوریه که سخت ترین دشمن اسراییل است و درعین حال اصرار بر دخالت سیاسی آنها در کشمکشهای داخلی ی آن کشور و رابطه حسنه با آمریکا و اعلام رسمی آن در حالی که همه ی بچه ها هم می دانند تمام جنایتهای اسراییل با پشتیبانی آمریکا صورت می گیرد ، با شعارهای خرخره پاره کن ضد اسراییلی چه صیغه ایست ؟                                                                        .

البته جوابش اینست : که چون دولت اسراییل خیلی بی آبرو شده است و نمی شود علناً از او حمایت کرد بعد ازین مگر با آبرو گرفتن از شعارهای ضد اسراییلی بتوان برای   نجاتش از لجنی که در آن گیر کرده است کاری کرد.