سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :12
کل بازدید :49288
تعداد کل یاداشته ها : 114
103/2/9
2:16 ع

مسلمانان به صرف ادعاتان  

                   نگیرد دستهاتان را خداتان

 

صداقت باید وایمان و کوشش

          و وحدت بهر تکمیل قواتان

 

که دنیا را سرای فتح سازید

          که دشمن خاک گردد زیر پاتان


91/11/6::: 3:28 ع
نظر()
  
  

 

 

 

یک عدد توپ و این همه مشتاق

        طاقتم شد ز شوق ایشان طاق

 

حال کاین گونه دوستش دارند

        ببرندش به باغ یا ییلاق

 

پس چرا با لگد بکوبندش

        تا شوند از اذیّتش قبراق


  
  

 

بنام خدای دادگر

با عرض سلام و تسلیت سالگرد شهادت مظلومانه و جانگداز امام حسن عکری 

مطلب زیر در مورد مصوبه اخیر مجلس تقدیم می گردد

چشم شور کور و گوش شیطان کر مصوبه ای از مجلس بیرون آمد که با پیام منصفانه ای به گوش زیاده خواهان فرصت طلب کشور اسلامی ی ایران فریاد کنان می گوید : تا کنون هرچقدر با همه ی بی نیازی به حریم حقوق دیگران پا درازی کردید و نقشه کشیدید و مقام گزیدید و لقمه های چرب چیدید و با هر خیال و هر توجیهی که بود دیگر تمام شد و عمرش بسر رسید .       آری ازین پس دیگر کسی نمی تواند بجای دیگران طلبکارانه  ندای قیمومیت سردهد و به عنوان علمدار در یک جا بنشیند و در چند جا اسم بنویسد و برای خود مقام انتخاب کند  و حقوق درو کند و مال ذخیره نماید و منت تلاش شبانه روزی کردنش را هم به رخ دیگران بکشد .                                      

و یا در چند اداره و شرکت دولتی کانون گرم خانوادگی راه بیندازد و به بهانه صله رحم و دلجویی از نزدیکان پستهای تلفنی ی متعدد به اقوام و دوستان واگذار نماید.                                                                          

این مصوبه ی مجلس داد می زند فرضاً هرکس هر چقدر هم لیاقت و استعداد و علاقه به تلاش صادقانه و پی گیر دارد فقط در مسند خود می تواند بروز دهد و شایستگی ی خادم خوب بودنش را به اثبات برساند .نه اینکه به بهانه ی عشق به خدمت امکان هر گونه پیشرفت و ابراز علاقه و پشت کار و کسب درامد حلال را از دیگران بگیرد و در انحصار خویش درآورد .             

البته مایه ی امیدواری و مسرت است از مجلسی هایی که نوعاً تا کنون چند بار از زیر بار عدالت شانه خالی کرده و یا با اکراه به آن تن در داده اند. از جمله در قضیه تحقیق و تفحص از مجلسیان که با تمام اصراری که رهبر معظم انقلاب داشتند ، سالها آن را پشت گوش می انداختند تا بالاخره بعد از چند سال با هزار چک و چانه و یا علی مدد آن را به تصویب رساندند . که باز در اجرا نفهمیدیم به کجا رسید . و یا در قضیه ی تصویب قانون محدودیت مسافرتهای خارجی سران و اطرافیانشان که از تصویب قانونی مناسب خودداری نمودند و نیز در تصویب شرایط نمایندگی برای داشتن مدرک فوق لیسانس همدوره ای خودشان را مستثنی کردند . ولی خدا کند این قانون را به خاطر خدا و به منظور برقراری عدالت و در جهت احقاق حق عموم به تصویب رسانده باشند  نه به خاطر اعمال قدرت در ضدیت با دولت . هرچند بازهم به نفع ملت خواهد بود ، ولی اگر خدای نخواسته اینگونه باشد امکان دارد با رفع تفاهم بین دولت و مجلس در پی گیری و اجرا به سستی و یا فراموشی کشیده شود.                                                                  اینجانب به عنوان یک اندیشمند دلسوز و آینده نگر پیشنهاد می نمایم جهت اینکه مجلسیان صداقت خود را در این مورد کاملاً به اثبات رساده باشند ، خوبست این قانون را حدود بیست سال عطف به ما سبق کنند که در این مدت غیر از موارد استثنایی و اضطراری و کوتاه مدت ، مثلاً کمتر از یک سال در بقیه ی موارد به وسیله ی دادگاه رسیدگی شده و در مورد فرصت طلبان که اغلب کسانی بوده اند که توجیه عدم آگاهی به عدالت اجتماعی و حقوق شرعی در مورد ایشان پذیرفتنی نیست ، محاکمه ای عادلانه صورت گیرد و موارد چپاول شده به خزانه ی دولت برگشته صرف رفاه عمومی شود ، تا بتوانیم ادعا کنیم ما شیعه ی کسی هستیم که وقتی به خلافت رسید اعلام کرد اموال غارت شده ی بیت المال را اگر صرف کابین همسرانشان هم کرده باشند از حلقومشان خواهم کشید .و اگر بعضی مجلسی های کنونی هم قبلاً به عنوان دولتمرد و یا شرکت گردان در این مورد خدای نکرده خطایی کرده باشند ، با بی خیالی نسبت به رفاه قوم و قبیله و نوه و نتیجه های خود ، توبه کنان تن به آن دردهند و با رد کردن دریافت شده های نامشروع به خزانه ی دولت و کسب رضای ملت بعد از کمتر از پانصد سال با سبکبالی خدارا ملاقات کنند .

 

درضمن سه بیتی زیر که بی مناسبت به موضع نیست تقدیم می شود.         

 

برکت ندارد مال اگر باشد ز حیله       

            اینقدر در کسبش مکن مکّار پیله

تامدّتی هم گر شود پیوسته افزون

روزی شود از اختیارت باز بیرون             

یا آنکه خواهد شد پس از مرگت وسیله

           بهر رفاه همسر و قوم و قبیله   

 


  
  
<      1   2   3