سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون از صفین باز مى‏گشت ، به گورستان برون کوفه نگریست و فرمود : ] اى آرمیدگان خانه‏هاى هراسناک ، و محلتهاى تهى و گورهاى تاریک ، و اى غنودگان در خاک اى بى کسان ، اى تنها خفتگان اى وحشت زدگان شما پیش از ما رفتید و ما بى شماییم و به شما رسندگان . امّا خانه‏ها ، در آنها آرمیدند ، امّا زنان ، به زنى‏شان گزیدند . امّا مالها ، بخش گردیدند . خبر ما جز این نیست ، خبرى که نزد شماست چیست ؟ [ سپس به یاران خود نگریست و فرمود : ] اگر آنان را رخصت مى‏دادند که سخن گویند شما را خبر مى‏دادند که بهترین توشه‏ها پرهیزگارى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :9
کل بازدید :49251
تعداد کل یاداشته ها : 114
103/2/6
7:35 ع

بنام خدا

ریاست محترم سازمان سنجش

احتراما اینجانب احمد ابراهیم زاده شاعر و نویسنده مسایل اجتماعی کاردان ارتباطات و مخابرات و کارشناس حقوق با توجه به اینکه بر اثر تأمل زیاد تشخیص داده ام اگر موارد ذیل درطرح سؤالهای چهارجوابی کنکور در نظرگفته شود عادلانه تراست و ریسک گذشت از سد کنکور بدون شایستگی لازم کمتر می شود لذا به عرض میرسانم که:                   1- هرچه سؤال بیشتر و از صفحات مختلف تری انتخاب شود حتی اگر زمان بیشتری هم وقت صرف طرح آنها و جواب داوطلبان شود باز بهتر است زیرا عادلانه تر دانشجو انتخاب می شود .                                          .                     .

2-  سؤالها طوری انتخاب شود که مشخص شود امتحان دهنده مسأله را درک کرده نه اینکه فقط وقتش را صرف آموختن سریع جواب دادن  سؤال کرده است همانطور که بعضی آموزشگاهها شگرد آن را یاد می دهند.                        .         3- درضمن باید به عرض برسانم به هیچوجه کنکور نباید حذف شود. چون اولا سؤالهای کنور سراسری و بدون استثنا میباشد و ثانیا چون نمره دهندگان کنکور رابطه مستقیم با ممتحن ندارند تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نمی گیرند. . درضمن چون نمره ها به وسیله کامپیوتر داده میشود منصفانه است ولی در نمره های دبیرستان نمیشود صددرصد مطمین بود.      .

4- اگر سؤالهای توضیحی هم با روشی کارشناسی شده حتی الامکان به تستی تبدیل شود آن را می توان عادلانه تر تصور کرد زیرا نقش عدم حضور ذهن واسترس کمتر می شود.                                                                                   

5 -  در کلیه سؤالهای چهارجوابی برای کلیه جوابهای درست نمره کامل مثبت و برای هر جواب غلط یک سوم نمره منفی در نظر گفته شود مثلا اگر کسی از یک سؤال دو جواب را شک داشت و علامت زد با کسر یک سوم از سه سوم نمره اش از آن سؤال دوسوم شود و اگر سه سؤال را شک داشت و جواب داد و یکی ازجوابهایش جواب درست و دوتای دیگر جواب غلط بود او یک سوم نمره را بگیرد و اگرهم هر چهار جواب را علامت زد سه سوم منفی با سه سوم مثبت هم را خنثی کنند و از آن سؤال نمره ی نگیرد. اینطوری اگر دو جواب مشابه در یک سؤال طرح شود کسی که اندک مطالعه ای داشته باشد با کسی که اصلا مطالعه ای ندارد فرق می کند مثلا اگر سؤالی طرح شود که پایتخت آمریکا کجاست و چهار جواب نیویرک ،فلوریدا،مسکو،یوگوسلاوی داشته باشد کسی که اصلا نمیتواند حدث بزند کدام جواب درست است سریع رد می شود و به سؤالهای دیگری می پردازد ولی کسی که کمی معلومات دارد وبین فلوریدا و نیوییورک چه شهر و چه ایالت شک دارد چون می داند هر دو درآمریکا قرار دارد کمی مکث می کند ولی بازاز ترس نمره منفی جواب نمی دهد که هم وقتش بیشتر از آن کسی که هیچی نمیدانسته گرفته می شود و هم معلومات کمش به دردش نمی خورد ولی اگر بتواند به دوسؤال جواب بدهد اقلا دوسوم نمره را می گیرد در این صورت کسی هم که هرسه سؤال غلط را علامت بزند و حتی نداند یوگوسلاوی شهر نیست و نیز نتواند حدس بزند جواب درست نیویورک است مستحق نمره منفی کامل یعنی سه سوم است . که همین مشکلات در درس های دیگر هم پیش می آید . و درضمن اگر هم جواب غلط مثل امتحانات پیام نور نمره منفی نداشته باشد باز عادلانه نیست زیرا کسی که هیچ سوادی هم نداشته باشد غیر از خواندن و نوشتن اگر از یک کنار همه جوابهای شماره یک یا شماره دو یا شماره سه یا شماره چهار را بزند و یا شانسی جواب بدهد بالاخره یک نمره ای میگیرد که شایسته اش نبوده هرچند قبولی اش در امتحان هم خیلی بعید است.                                                     .                                                         .

 با تشکر احمد ابراهیم زاده(آبی) همراه 09155573975.            .